onsdag 22 december 2010

God Jul dårå

Oj, oj vilken husmoder jag varit senaste veckan. Bjudit hem folk på lussekatter. Gjort massa kola och gett bort till folk i små fina askar. Så pysslig att andan liksom gått ur mig två dagar innan julafton. Vill ej fira jul. Måste kanske bo här i fyrtiofem år för att lära mig att fejka julkänslor mitt i sommaren. Googlar ändå griljerade kålrot och så.

Har haft trettioårsfest också. Spöregn och ingen kommer, tänkte jag. Stod där lite finklädd med all mat som jag lagt upp helt tillgjort och allt vin och klumpen i magen att säkert ingen tycker om mig egentligen. Och förbannade mig själv, för vem fan har fest en vecka innan julafton? En hel del folk kom inte men ganska många kom faktiskt. Även om nästan ingen på grund av jobb, kids osv pallade att följa med ut. Men det var kul ändå. Min mamma gjorde gayklubbsdebut(hon smådog lite när hon bevittnade en sexakt på dansgolvet men tyckte annars att det var den roligaste kvällen kanske någonsin) och vi kom hem klockan halv fem på morgonen.

Är lite besatt nu av att sitta på en bar med några glas vin, att vilja gå på fest, ta en öl till maten. Man kan ju aldrig veta när man blir helt crajsy och får för sig att en onge till är den bästa idéen ever.

2 kommentarer:

anydaynow sa...

God Jul! (Även om det inte alls känns så)
Har saknat dina inlägg.

Colombialiv sa...

Ja, du har varit saknad! God jul!