söndag 26 december 2010


Julen var rätt fin ändå. Minimalt med stök. Öppnade klappar hemma hos oss med lite glögg. Hade svenskt julbord hemma hos en kompis, vi bidrog enbart med tre grejer vi lagat kvällen innan. Juldagen var vi och frös en stund på stranden innan vi gav upp och åkte hem till Js brorsa och högg in på deras julmiddag. Allt vi bidrog med var en flaska vin som jag nästan drack upp själv.

I kylen finns inte en enda rest eller eller ynka liten chokladkartong. Då är väl julen över antar jag. Rätt skönt. Nu funderar jag på hur det här året som gått så attans snabbt blev egentligen. Ska genast kolla vad jag skrev på bloggy i slutet av 2009, om vad jag önskade mig för det kommande året. Sen blir det recap.

ps. ja vi har granen på bordet på grund av vissa små klåfingriga varelser. varför jag niger framför tomten är en annan fråga.

1 kommentar:

Colombialiv sa...

Bedårande! Och det låter som en skön jul, ändå.