torsdag 20 januari 2011

Bu

Fi fan jag har alldeles överfullt med ångest i magen, halsen och i hjärtat med. Bara nio dagar tills vi ska flytta. Vi har typ noll dollar på kontot och inget hus att flytta till. En helt ny stad. Och jag som brukade älska det alldeles okända och nya får bara panik. Vill inte lämna allt det som är mitt. Vårat liv på riktigt började här i Auckland. Trollet föddes här. Mina vänner finns här nu. Vill bara ha det bekanta, vetskapen om vad som döljer sig bakom just det där hörnet.

Men det ska bli bra. Vi ska flytta till hus! När vi hittar ett dårå. Trollet ska börja dagis några dagar i veckan så att jag kan komma igång och jobba mer. Dagis så jävla dyrt dock, 3 000 sek i månaden för två dagar i veckan! Men förutom det då fi fan vad bra det ska bli. Peppar mig själv. Fungerar ej.

7 kommentarer:

Underlandet sa...

JÄVLAR vad dyrt! Vad kostar heltid på dagis då?

Fattar precis ångesten inför flytt. Man vill inte alltid riva upp det man byggt upp.

klara sa...

Men da kan du ta en promenad langs waterfront och satta dig pa Mojo pa Kent tce och ta en flat white, svanga in till moore wilson och kopa lite god mat. Trodde dagis var 40dollar/dag?

klara sa...

Pst maste bara fraga, kanner din man en Julian Butler? En god van till oss, jobbade med avatar och pa weta.

Haren sa...

Underlandet: Men jag vet helt tokigt! Heltid kostar runt 6000 vad det verkar.

Klara: Du får jättegärna tipsa om du vet något bra dagis för runt 40 dollar! Jag har bara hittat för runt 70 dollar och upp! Galet! Åh och mera cafetips! Tror ej att han känner någon julian butlar, så vitt jag vet.

Emma sa...

Jamen det var ju svinbilligt! Här i UK, iaf London, kostar dagis ungefär det dubbla. Lycka till med flytten!

Haren sa...

Emma: Du driver med mig aprillo? Allvar? Om dagis på heltid kostar ungefär 6 000 kr per månad här, kostar det då 12 000 i London? Gör just nu en mental notering om att INTE flytta till London medan vi har små barn.

Heson sa...

Oj vad dyrt!! Ibland är man glad över att man bor i trygga och tråkiga Sverige, trots minusgrader, snöstorm och totalmörker halva året. Lycka till med flytten!