måndag 24 januari 2011

Dubbeljobba

Js pappa ringde i förmiddags och frågade om han kanske inte skulle passa Trollet över dagen så att jag kunde organisera flytt och jobba lite. Om jag kastade mig in i bilen och öste ner lite mat, leksaker, blöjor och extra kläder i en halvtrasig plastpåse, om jag gjorde. Kastade in Trollet i huset som var fyllt av hela nio kusiner att leka med.

På två timmar har jag hunnit fixa flyttbil, bokat in tre husvisningar på söndag, sagt upp el och telefon, ringt runt för att hitta billig mattvätt och jobbat undan en del. Blir allt mer peppad på det här med att Trollet ska börja dagis. För mig framstår det som ett mysterium hur någon kan hinna jobba hemifrån alls medan de har ensamt ansvar för sitt barn. Kanske den som har ett barn som sover under längre perioder under dagen kan. Att håglöst sitta över datorn på kvällen när barnet somnat och jag egentligen bara vill umgås med J och slappa i soffan, näe det fungerar inte för mig.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Åh, vad jag älskar att läsa om ditt liv! Varje gång du uppdaterar blir jag iiiiihhhh!

Haren sa...

Vad gullig du är! Speciellt med tanke på att det där inlägget lätt borde vara minst en bubblare på någon slags topplista över extremt ointressanta blogginlägg.