onsdag 26 januari 2011

Grinigt var det här

Alltså åh, åh, åh jag är så jäkla irriterad. När J äntligen fick hundra procent klartecken att ja det här datumet börjar du, då gav det oss endast två veckor. Vilket är ganska kort tid för att fixa och ordna tycker jag. Plus att Js blivande chef sa att jajamän klart att vi ska hjälpa till med era kostnader för att flytta. Allt sweet så långt. Sen har J inte hört något och ringde upp honom igår för att höra efter vilken tid han ska börja på måndag och dessutom hur det skulle bli med hjälp för flyttkostnad och om de möjligtvis kunde hjälpa oss att betala för vårt hotell eftersom vi inte hittat något boende.

Men oj, oj, oj nä det kunde han ju visst inte längre hjälpa till med tyvärr, tyvärr. Filmhelvetet har ju bara en budget på 500 miljoner dollar så det kan jag ju förstå att det inte går att betala hotell åt oss i en vecka. Nä, nä. Och sen hade han visst precis haft ett möte och kommit på att det kanske var bättre att J började en vecka senare än vad han sagt innan.

Du, ditt amerikanska kukhuvud, min tjej har bokat hotell, flyttbil, flygbiljett, förvaring, husvisningar, sagt upp vårt boende och packat ner nästan varenda pryttel. Tycker du att vi ska dra ner och bo på ett svindyrt hotell som vi inte ens har råd med i en vecka när jag inte ens får någon lön. Bara för att du upplyser mig fem dagar innan vi ska dra om att det kanske blir bättre om jag börjar en vecka senare. Så sa han J, efter att han hade lagt på alltså.

Och nu skickar han, J alltså, sura mail till mig om att han minsann ska ta betalt för varje minut av övertid de närmsta tre åren. Som om de förväntade sig något annat. Dessutom grinar han lite över att det är så dumma mot honom, han som minsann lät bli att åka och jobba i Las Vegas i två månader för deras skull. Haha, de skiter ju såklart urmycket i honom, klart att han är jätteduktig på sitt jobb men det finns säkert tusentals personer som gör samma sak som typ skulle betala med iallafall ett avhugget finger för att få hans jobb.

5 kommentarer:

Underlandet sa...

Men åh! Asdrygt ju.

anydaynow sa...

Verkligen! Gu, jag blir skitirriterad bara av att läsa om det.

S.W sa...

Men alltså, ni ska verkligen på riktigt flytta till USA?

Haren sa...

Naj, naj, inte flytta till USA. Men eftersom det är amerikanska storpengar på spel så är det också många amerikaner som jobbar med filmen.

S.W sa...

Ah! Tycte du skrev nåt om 'The Windy City' - och det brukar man väl kalla Chicago. Lycka till i vilket fall!