fredag 14 januari 2011

Nästa gång planerat kejsarnsitt kanske

För ett år sedan bafann jag mig på sjukhus. Sju timmar tidigare hade jag blivit igångsatt och allt gjorde lite ont. Kunde det inte snabba på lite så att vi fick träffa våran onge snart? Alltså om någon hade sagt till mig att ongen inte skulle födas vare sig den dagen eller nästa dag heller för den delen, då hade jag nog typ dött på fläcken. Att det skulle ta fyrtioåtta freakin timmar och jag skulle halvt förblöda innan det blev kejsarsnitt.

Och barnmorskan efteråt ba ja, det här blev ju lite jobbigt för dig vännen.

Jag och barnmorskan: ej samma syn på lite jobbigt.

2 kommentarer:

Underlandet sa...

Åh. Herregud. Mardrömsscenariot.

Men grattis i förskott, Trollet!

Haren sa...

Men alltså, för det mesta blir det ju inte så. Och jag fick en frisk och perfekt onge. Problemet är väl kanske att det har gått ett år och det känns helt obearbetat och ångestladdat fortfarande.