fredag 4 mars 2011

Arrest me officer!

For att dova angesten infor begravningen i morgon sa kan jag ju bjuda pa en liten historia om vad som hande nagon, kanske eventuellt mig, i sakerhetskontrollen pa flygplastsen haromdagen. Tank er lite schleten och trott kvinna i trettioarsaldern med onge pa hoften och lite for mycket handbagage. Alla vaskorna aker igenom och sedan aker en tillbaka och de kikar en gang till.

En av de barska och sakert lite maktgalna kallar myndigt over mig.
- Du har ett par handklovar i din handvaska.
- Eh, nej det har jag inte alls!
- Eh, jo och de far du inte ta med dig ombord.
- Eh, nej vad fasiken talar du om.
- Du maste tyvarr ta upp dem ur vaskan och sa maste vi slanga dem.

Fatta skammen nar man (eventuellt jag) plotsligt kommer ihag att man fick ett par fluffiga bla handklovar i skamtpresent pa en julfest for tva och en halv manad sen, som man slangde i innerfacket pa just den handvaskan och sedan glomt bort att de ens existerade.

Man bara stod dar med barnet pa hoften och allt sitt handbagage och kande sig sa jakla ovardig. Fast man kan ju bju' pat nu alltsa.

Alltsa inget fel pa fluffiga bla handklovar om det ar ens kopp te. Det var bara sa ovantat och pinsamt.

1 kommentar:

anydaynow sa...

Haha! Extra roligt när man blånekar och själv är övertygad om att man har rätt.