onsdag 30 mars 2011

.....

Dagens skörd i det lilla livet. Ett bvc-besök, ongen har bara gått upp 400 g på ett halvår, låter inte det lite? Hon hade ju helt halkat ner från sin kurva men sköterskan sa att det var normalt, efter att de börjar gå . Jaha. Trollet har också gråtit kanske fyra timmar i ontiöratpanik. Jag har med ont i öronen och halsen. Men vi har lagat mat också. Och läst böcker om små sköldpaddor och så. Druckit massa kaffe. Kramats en hel del. Jag har annonserat efter en barnvakt varannan lördag i den där andan att värna om kärleken lite. Just nu är jag dock mest sugen på att betala en barnvakt för att få vara ifred en liten liten stund. Öronbarnet har sovit med sina små korvarmar hårt lindade kring min hals och gapskriket nära mitt öra varje natt i en vecka. Den där känslan att jag orkar inte mer men det hjälper ju inte för jag måste ju orka.

Inga kommentarer: