måndag 28 mars 2011

Strukturera

Trollet hade såklart dubbelsidig öroninflammation. Och jag undrar om dom har gett henne fel antibiotika på apoteket, då hon såg ut som en galen knarkare typ tio minuter efter att hon fått första dosen och sedan somnade medan hon åt sin middag. Sittande med blomkål halvtuggad i handen.

Jag tänker ny vecka och att jag måste ha lite projekt för att överleva.

Så tänker projekt fixa huset, surfar möbler och prylar. Skriver listor och så.

Ska laga en helt ny rätt varje kväll, då jag utvecklat i det närmast fobi för matlagning och mat det senaste. Jag är ej en benig människa men min bröstkorg ser helt benig ut just nu. Tror ej att jag varit såpass här otjock sedan jag var 23 och var magsjuk i Indien i ett halvår. Mitt matintag består typ av en kaffe och muffins vid lunch och det är frukost, lunch och middag. Ej bra nog.

Tänker att jag ska värna kärleken lite. Dåligt med det senaste tiden. Söndagar är enda kvällen vi får att sätta oss ner och prata, enda dagen vi ses. I går hade vi ett gråtande, osovande och spyigt barn som krävde all uppmärksamhet. Så nu tänker jag mig att jag gör en ansträngning och stannar uppe till J kommer hem, bakar en äppelpaj, sätter på en film och är snäll och pratglad. Jag är ju inte Egon direkt men blev lite ledsen när jag insåg att jag inte kunde minnas när jag gjorde något enkelt och litet för honom. En överraskningsresa, det vore nåt.

Duktig desperat hemmafru, non?

1 kommentar:

egoistiska egon sa...

Fast den där resan visste han om, bara att jag betalade... Och jag är inte duktig på att göra mysiga smågrejer. Men så gör man ngt ibland, typ bakar en kaka, och det blir så fint. Kram.