måndag 18 april 2011

Måndag

Efter en helg som jag snabbt sorterar in under helger väl värda att glömma känns det nästan lite pepp med måndag. Städar, skriver listor, läser barnböcker och undviker det sinnessjukt blåsiga vädret i största möjliga mån. Första dagen sedan vi flyttade hit som jag på riktigt förstår vad windy Wellington verkligen innebär. Typ att det tar dubbelt så lång tid att gå någonstans och att vinden försöker kidnappa ens barnvagn med kid, mat och cirka trettio böcker från biblioteket.

Kiddot i dag, mycket tuff. Som jag hetsat upp mig hela helgen över att det var dags för henne att vaccineras igen och dessutom hela tre sprutor den här gången. Hon pep en gång, sen hoppade hon ner på golvet och lekte igen. Sköterskan sjuhukt imponerad. Sen skulle jag få en spruta. Då ville jag såklart grina lite. Men jag kunde ju inte trumfas av ett småbarn och lät därför bli att gråta.

3 kommentarer:

Emmy sa...

japp, nu börjar vintern! kanske vi skulle gå och kolla på regnjacka på torsdag? det bästa är dock att när man vaknar en dag som denna förlåter man på direkten.

Haren sa...

Jag är lite mer långsint än så... Ja, en regnjacka skulle jag nog ha och du med!

Emmy sa...

haha, jag tror jag har vant mig bara. i början ba "men vadå, det här måste väl ändå vara abnormalt väder även för att vara wellington?" ack nej.