lördag 30 april 2011

Romantisk dejt goes kompisdejt

Just nu är det hemskt tur för min kille att jag har lärt känna lite folk i den här stan. Vi har ju fixat en barnvakt mellan 18-22 varannan lördag för att vi ska kunna gå och göra något ihop. När J just meddelade mig att han skulle vara tvungen att jobba till 21.30 kändes det inte så pepp precis. Att gå på bio och äta själv, inte för att jag har problem att göra saker själv tvärtom det kan vara ganska skönt men det var ju inte alls vad jag tänkt mig i kväll. Men jag har faktiskt en kompis som hänger med på bio.

Men okej lite sur är jag ändå. Lite.

3 kommentarer:

Underlandet sa...

Å men typiskt. Det är ju himla fint ändå att du har en vän att gå med.

Klara sa...

Åh, vilken biograf gick ni till, älskar Penthouse i Brooklyn, och var åt ni? (så lever mitt welli-liv genom denna blogg...).

Haren sa...

Ja, jag var på Penthouse för första gången! Mysigt juh. Extremt populärt ställe för folk över femtio att hänga på en lördag kväll. Vi fick köa för ett bord när vi ville dricka kaffe efteråt. Sen åkte jag till Miramar och drack ett glas vin på Roxy, nyöppnad också fin biograf i Miramar. Och till slut kom J och vi svepte en margaritha och hetsåt lite tacos på La boca loca, också nyöppnat ställe i Miramar. Men Klara du får jättegärna tipsa om bra restauranger! Har släktbesök nästa helg.