måndag 2 maj 2011

Men vilken tur att min kille får tillbaka pengar på skatten

Mina tänder ändå mycket bra. Ett enda hål. Mitt livs första hål. Det var det positiva.

Det negativa var ju att tandvärken kom från visdomständerna. Vips ryckte tandläkaren ut en eller vips och vips, det var mer knakknakknakdradradraknakknakdradra i två minuter. Och jag måste återkomma för att träffa en oralkirurg som ska få äran att operera ut en annan visdomstand som ligger och lever loppan helt snett och inflammerat någonstans i tandköttet.

Detta var ju inte så kul. Dels sjukt tråkiga pengar att spendera. Men mest för att det är hemskt läskigt. Den största anledningen till att jag undvikit tandläkare i tolv år är ju att jag tycker att det är extremt obehagligt att gå dit. Nu kommer jag ju tillbringa de närmsta två veckorna med att gå och nojja mig över den här OPERATIONEN. Antagligen låter det mycket värre än vad det är.

3 kommentarer:

anydaynow sa...

I hear you. Visdomständer alltså, typiskt jobbig grej att behöva lägga pengar på.

Jag har plockat ut tre av fyra (den fjärde har tydligen nån jäkla nerv som slingrar sig rakt igenom roten & det fanns tydligen en risk att tappa känseln i delar av ansiktet om den opererades ut?!)

Det jag ville komma till är att operation nästan kan vara enklare ibland. Har både dragit & opererat, och operationen var enklast! Blir man sövd i NZ förresten?

Haren sa...

Det där med att operationen kan vara enklare är ungefär den finaste som mitt lilla öga har sett. Hoppas! Sövd? Vet ej. Hoppas! Blev du det?

anydaynow sa...

Jag blev inte sövd, eftersom det var den enda tanden jag tog bort i Sverige och där söver man tydligen aldrig. I Australien kör de dock alltid narkos om det är ett kirurgiskt ingrepp och inte utdragning. Så förhoppningsvis är det samma i NZ. Kommer säkert gå skitbra!