tisdag 3 maj 2011

Soccer mum

Jag älskar fotboll. Och när jag var yngre och tänkte på att skaffa kids, då tänkte jag mest på hur kul det skulle bli när de började spela fotboll. Nyss fick jag höra om en fotbollsskola som var från ett år. Så nu har jag anmält Trollet.

Fast nu känner jag mig lite dum och som en pshycomama som vill leva ut mina egna drömmar genom min bebba. Det är alltså en egen liga för barn mellan ett och två år, där de spelar matcher mot varandra. Trollet kommer ju inte att fatta någonting. Hur kan ett- till tvåårigar fatta att de är i olika lag? Trollet kommer säkert mest vilja kramas, knuffas och dras i håret samt plocka upp bollen med händerna.

Lagen låtsas att de är olika länder. Så klart så valde jag Brasilien åt Trollet, det fanns även losergäng som Österrike. Sverige är så loser att de inte ens fick vara med. Trollet kommer att få en Brasilien-dräkt som hon ska ha på sig på matcherna. Gölligt ändå. Men ändå, lite psycho känner jag mig nu.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Min pappa var fotbollspappa åt både mig och min bror. Älskade det - att vi hade något gemensamt, något att prata om och att han alltid kom och tittade när jag spelade.

Tror att ni kommer ha urmysigt och skratta åt att hon fick vara Brasilien när hon först började.

motvalls sa...

Åh så underbart det låter! Jag som är bollrädd å inkompetent på alla bollsporter hade älskat nåt sånt där för Edith så småningom. Rapportera vidare om hur det går...

Helena sa...

Hihi det måste se roligt ut. Försöker tänka mig in i hur min dotter skulle sett ut om hon börjat fotbollskola vid 1 års ålder. Då kunde hon inte gå utan studsade fram på rumpan. Målvakt då kanske...