lördag 6 augusti 2011

Jag vill bara iiiiihhh

Jag vill skriva om att Norge och Afrika, om att skjuta ifrån sig. Skriva om hur det var att vara fjorton år och se killarna du växt upp med bli tonårsdummaihuvudet och falla för grupptryck och börja hata. Killarna som brände ner saker och nära på sparkade någon till döds, för att den personen var fel sort. Hur det kändes i magen. Vill skriva om massa saker jag längtar efter.

Men det är lördag och jag har storhandlat. J och Trollet är i badhuset. Jag har sökt två jobb. I kväll ska jag på fest och jag är så glad.

Mest är jag jätteglad för att Jenny och Stolte mannen ska bli föräldrar till Fimpen. Älskar det med bloggar, att få hänga med på så mycket kul. Samma när Underlandet gifte sig och berättade att hon var med blåbär i magen. Så jäkla glad man blir. Med risk för att bli helt blödig och bananas men både de två är verkligen världens smartaste, roligaste, snällaste, vassaste och mest peppande bloggkömpisar, som i princip funnits med lika länge som jag läst och skrivit bloggar, vilket är urlänge nu ju. Och ja, jag blir så glad. Och det ska bli så roligt att läsa om graviditet och föräldraskap ur deras perspektiv. Det var bara det.

4 kommentarer:

Jenny sa...

Ja, det här ska bli ett jävla äventyr alltså! <3

Underlandet sa...

Åh, finis. Och när jag är tillbaka i Underlandet lovar jag att bli bättre på bloggandet. Lovar.

Underlandet sa...

Ups. Skrev fel adress. Gör om gör rätt.

Haren sa...

Hehe, jag måste fått tillfällig afasi eller så, missade visst ett helt ord i din bloggadress.