fredag 23 september 2011

Klättrar ner från de höga hästarna

Det är väl helt okej att inte alltid vara de perfekta pk-föräldrar vi förutsatt oss att vara. Till exempel så slängde vi ut tv:n i garaget när Trollet runt ett började tycka att det var kul att slå på och av den mest hela tiden. För ja, vi ville ju inte att Trollet skulle tittat på tv. Det hade vi ju sagt.

Och nu står tv:n fortfarande i garaget. Men barnet. Hon tittar på tecknat på datorn. VARJE DAG. So shoot me liksom. Men det är det enda som får henna, som vägrar att sova på dagtid, att sitta ner en liten stund. Och gör att jag kan få laga mat i fred.

Så ja, det får väl vara okej.

3 kommentarer:

Josefine sa...

Ja, vad gör man. Samma här. Om jag vill kunna laga mat innan M kommer hem utan att nån hänger i mina brallor och skriker om grejer så är (oftast) tecknat det enda som funkar. Helt klart lugnast för allas skull.

CECILIA sa...

Liv kollar också på tecknat, tack gode gud för iPaden. Exakt, shoot me liksom. Tror det är ok i lagoma doser, men tänker för säkerhets skulle hålla mig undan Spongebob http://www.newscientist.com/article/dn20914-spongebob-drains-attention-but-doesnt-harm-brains.html

Här blir det mest Alfons och In the night garden.

Haren sa...

Men vad bra att jag inte är ensam. Ba hej jag heter Haren och låter mitt barn se på tecknat. Alla ba Hej och välkommen Haren!

På ricko så låter ingen av mina kompisar här sina barn se på tecknat. Antingen ljuger de eller så har de sjuka mängder av tålamod och tid. Men alla barn är ju olika, det finns säkert kids som inte står och skriker och hänger i byxbenet vid middagslagning utan nöjer sig med en barkbåt då eller så.

Och ja, lagom doser.