måndag 24 oktober 2011

Jag vill tacka någon men kanske inte direkt högre makter

Det är knappt att jag vågar säga det. Men jo, faktiskt, jag tror att Trollet har börjat sova om nätterna. I nästan en månad har hon sovit hela nätterna för det mesta. Efter att ha vaknat mellan tio och hundra gånger varje natt i tjugo månader så känns ju det helt okej. Som att hon gärna får lov att fortsätta i den här stilen.

Tänk att jag trodde att bebisar började sova hela natten runt sex veckor innan Trollet föddes. Hade någon sagt att om tjugo månader, då får du sova igen. Det hade ju inte gått att ta in.

Min teori: hon har lidit så mycket av att få tänder. hennes sovande kajkade ur totalt vid fem månader när hon började få tänder. så fort hennes sista kindtänder kommit fram ordentligt för en månad sedan: booom sover. intresseklubben noterar osv.

1 kommentar:

Kiwigirl sa...

Åh härligt!
Du ska veta att det dröjer inte länge tills du kommer klaga på en tonåring-Trollet som bara sover och sover...
Nu är jag på plats i Nya zeeland, njuter av att slippa vintern hemma och njuter av kärlek och solsken.
Här är min blogg, kram www.mittlivinyazeeland.blogspot.com