onsdag 15 februari 2012

Alltid ska jag längta hit och längta dit

När man är född med den där rastlösheten och längtan bort eller bara till något annat. Tar det någonsin slut. Gör det det. Eller accepterar vi bara att sådan är vi och följer med rastlösheten. Eller borde vi istället ta oss själva hårt i nacken och åter rätta in oss i Svenssonledet och fortsätta med radhus, dagis och vardag.

Just nu vill J göra karriär i Älej. Jag är tveksam och tror inte att jag är en älejtjej och vill mest flytta till Köpenhamn ett slag och sen vidare ut i Europa. Eller hem till mitt andra hem, Edinburgh. Dit längtar jag just nu så hjärtat skaver.

3 kommentarer:

anydaynow sa...

Klart ni inte ska behöva rätta in er i nåt led om ni inte vill!

Känner likadant för övrigt, är alldeles för rastlös för att bli fast på en plats (även om jag just nu hemskt gärna skulle vilja bygga bo litegrann på ett ställe iaf i ett par år).

Skönt att ni båda känner likadant iaf & är öppna för förändring. Kör på!

Kiwigirl sa...

Just bygga bo är ju så mysigt - och det är ju en vardag överallt så varför längta bort hela tiden. Och man kan ju inte ha levat ett helt liv och komma på att man bara längtade bort jämt. Lev i nuet nu. Och njut!
Krypa på dej!

Haren sa...

Jag vet inte jag, visst är det sant att det finns en vardag överallt. Men jag vill ha ny utsikt från mitt fönster med jämna mellanrum. Däremot är jag dölycklig med mitt liv till allra största delen här och nu och det är nog inte så att jag tror att jag skulle bli lyckligare om vi kom bort, bara spännande. Det här med att bygga bo är inte min grej har jag märkt. Cirka det tråkigaste jag vet på hele jorden är ägna mig åt inredning, göra fint och sånt, påta i trädgård osv osv osv. Om det är det som är att bygga bo? Jag vet inte men jag har aldrig behandlat ett hem som något beständigt som ska kännas som ett riktigt "hem" utan alltid mer som ett stopp på vägen. Bara det nödvändigaste finns så blir det bra. Men jag kan önska lite ibland att jag ville bygga bo.

Och ska vi flytta vidare kanske det får bli inom de närmsta åren innan Trollet och eventuella fler kids kommer upp i skolålder. Då måste vi ju ta hänsyn till det på ett annat sätt.

Tack och hej värsta långa kommentaren.