tisdag 14 februari 2012

Denna dagen - ett liv

Herrgu' låt den här dagen vara slut snart tack. Har feber, kan inte andas, ont överallt osv osv på lång klagolista. Har iaf träffat en läkare som ansåg att jag var ordentligt sjuk till skillnad från läkare förra veckan. Fått många meduciner och längre sjukskrivning. Så bjur på obäddad säng komplett med skrynkliga kläder, nappflaska och böcker.

Trots sjuk så säger samvetet att hämta tidigt på dagis när du ändå är hemma. Typiskt dumt då det är sjukt tråkigt för Trollet att vara hemma med mig som mest ligger på sängen och flämtar. Så nu får hon kolla Pippi/Emil och jag längtar efter sovdags. Och så bestämde jag mig för att nu ska vi ta av Trollet blöjan. Hur ska detta gå. Antagligen ej bra eftersom pottan är läskigare än ett monster och toaletten inte heller bra. Så efter tre timmar har hon inte kissat alls. Men det kanske är helt normalt, kanske bara jag som tänker att småongar kissar mest hela tiden?

Inga kommentarer: