onsdag 22 februari 2012

Man ba mmm nu ska jag gå hem och laga middag till min familj och städa för det älskar ju jag eftersom jag är kvinna

Gillar ju Trollets förskola jättemycket. Märker ju att hon trivs som attan, utvecklas, lär sig saker och mår bra där. Och alla som jobbar där är cirka babywhisperers. Men jobbig stämning på föräldramöte i går när det blev snack om att det måste vara tillåtet för pojkarna att leka våldsamma lekar och att pojkar måste få vara pojkar osv osv. Alltså både föräldrar och personal tyckte detta, att det är naturligt för pojkar att vilja leka våldsamma och vilda lekar och det vill tydligen inte flickor (för flickor är ju mer omhändertagande i sin natur och vill hellre leka med dockor cirka). Och jag ba asså vaddå pojkar måste få vara pojkar? räcker det inte med att de alla är barn?

Inga kommentarer: