lördag 11 februari 2012

Vardag blablabla

Har bestämt att jag ska ha en superflott helg trots att jag fortfarande hostar upp mina lungor och använder min astmainhalator oftare än stup i kvarten. I går handlade jag klänning till bröllopet nästa helg. Ej den på bilden nedan eftersom den såg billig och ful ut i verkligheten trots dyr. Istället köpte jag en beige och röd billig sak. Här verkar folk inte nåtts av informationen om att rött på en bröllopsgäst betyder att man sexat med brudgummen. Dock har jag inte sexat med brudgummen. Jag är möcke peppad på bröllopet nästa helg, det är min bästa bästa vän i detta land som ska gifta sig och jag ska hålla tal och allt plus träffa massor av mina Aucklandkompisar. Sen lagade jag risotto till en stor och en liten middagsgäst och Trollet klädde ut sig till Pippi och lekte med sin kompis. Och jag drack massa rödvin, inte Trollet och inte heller min kompis eftersom jag inte kom på att vi hade vin förrän efter att de åkt hem.

I dag ska vi äta lunch på amerikansk diner har min man bestämt, jag ska på manikyr(hahaha! det är sant), sen ska vi leka på bibblan och åka på grillfest. Men först måste jag nog slänga Trollet i badet eftersom hon luktar kiss. Ej fräscht.

Inga kommentarer: