torsdag 1 mars 2012

Jäkla sista sekunden.

Ska strax bege mig för att inkassera en miljard vuxenpoäng. För att få så många vuxenpoäng måste du sitta med i rådet för personal på din onges förskola och hålla i anställningsintervjuerna. Man vill ju gärna gilla de som ska hänga med ens Trollonge cirka mer än en själv.

Jag har faktiskt intervjuat folk för ganska många tjänster under mina år i restaurangbranschen. Men då har jag väl mest haft ett litet samtal med den jag intervjuat och bara känt efter om jag gillar deras personlighet och om de skulle passa in på arbetsplatsen och med arbetskamraterna. Även om det absolut är en konst att vara riktigt jäkla urbra inom den branschen är det ju ändå ett jobb alla kan fixa med lite bra attityd.

För att jobba med små barn så måste man ju faktiskt ha lite kunskap, erfarenhet och fantasi. Jag har hittills förberett noll frågor. Googlar nu då. Lite stressad.

Inga kommentarer: