onsdag 18 april 2012

Vardag var det här

En bra sak med de dagar jag börjar jobba klockan mitt i natten, allt jag hinner med.

I dag färdigjobbad klockan 12.30. Sen mötte jag min man och åt lunch. Åkte och veckohandlade. Klämde ett avsnitt av Så levde de lyckliga. Nu ska jag hämta ongen och åka hem till kompisar. Sedan hem och laga mat. Äta. Förbereda matlådor till dagen efter(alltså svensken i mig avskyr att behöva skicka med matlåda till dagis). Sätta på tvättmaskin och diskmaskin. Bada onge och gosa. Läsa godnattsagor. Sedan cirka dö av trötthet.

På en dag alltså, då hinner man med en hel del. Både kul och tråkigt.

2 kommentarer:

Bondhustrun sa...

Nu har jag också utmanat dig. Förlåt!
http://bondhustrun.blogspot.se/2012/04/elva-fragor.html

Haren sa...

Jag ska svara på disse frågor efter helgen. Promise!