onsdag 22 augusti 2012

Skammen i att vabba andra dagen på nytt jobb. Asså.

Vaknade klockan 01 av kaskadspya. J försökte tänka positivt och ba hon är nog inte sjuk, utan bara spyr lite. Fyra byten av sängkläder och sovkläder och allmänna saneringar senare. Ganska kräksjuk va.

Chefen lät snäll och inte irriterad när jag ringde iaf. Och barnet är lite bleknosig men verkar ganska okej. Jag aptrött.

Detta är inget inlägg där vi orkar diskuterar varför i hälsingland min man inte kunde vara hemma EN dag när jag precis börjat nytt jobb. 

5 kommentarer:

Colombialiv sa...

Men man undrar ju ändå lite. Varför i hela Hälsingland, osv...

Haren sa...

Klart man undrar... Men typ projekt som ska levereras i dag osv. osv.

CECILIA sa...

Nämen alltså vafan. Oddsen på den? Nu får vi bara hoppas att du inte får vad hon har och måste sjukanmäla dig själv på den andra riktiga arbetsdag.

Jag gissar att Mr Jackson ej tillåter vabbning?

Josefine sa...

Haha... Just den där "nä men hon är nog inte sjuk EGENTLIGEN" har vi också dragit ett par gånger när vi torkat spyor runtom i ungarnas sovrum. Ganska naivt.

Så synd att det var på andra dagen. Eller synd öht. Sånt jävla piss med sjuka. Hoppas hon kryar på sig kvickt.

Haren sa...

Cecilia: Ja men vafan! Precis så.

Skulle tro att Mr Jackson skulle ställa sig lite frågande till vabbning som fenomen. Alla manliga kollegor till J har hemmafruar och de kvinnliga har nannies till barnen istället för hemmamän. Så vabbningsproblematiken uteblir för dem.

Josefine: Men jag älskar att ni också är lite naiva. Höhö, precis som att det är vanligt att spy av ingen anledning alls. Tydligen går magsjuka på dagis fick jag veta när jag ringde också.