lördag 8 september 2012

Världens längsta dag

J jobbar och ute är det en typiskt ruskdag i Wellington, regnigt och blåsigt. Efter rubgy och veckohandling har vi stannat inne hela dagen. Hade planer på att besöka staden museum eller annan inomhusaktivitet men pallade inte pga huvudvärk och tröttma. Men va fasiken nog är det bra för barn att ha hemmadagar ibland med. Trollet har lagat mat med hjälp av vatten, tvål och bröd och haft mage att sedan påstå att det inte var mat utan kaffe hon lagat. Jag har lagat Lotta Lundgrens öppen lasagne med mandelpesto eftersom jag varit sugen på det sedan hennes sommarprat. Mandelpeston var kanske topp fem på godaste jag ätit ever. 

Helt sist på bollen med detta men måste ändå, Vad ska vi äta? har nästintill revolutionerat mitt liv och gjort veckomatsedelplanering, handling och matlagning helt drägligt.

Whatevs, låt det bli klockan åtta. Då ska jag dra fram nån klänningstrasa, åka på hemmafest och dricka vin. Orka vägra alkohol, kaffe och allt som är gött längre.

1 kommentar:

Colombialiv sa...

Öppen lasange! Verkar galet gott!

Och du var näst sist på Vad ska vi äta? Jag var sist. Men tack för tipset!