torsdag 11 juli 2013

När jag läste denna fundering kring val av preventivmedel, blev jag påmind om vilken jäkla skit det där med hormoner är. Slutade med p-piller i början av 2009 pga säker på att de gjorde mig gråtig och galen. Och mycket riktigt förbättrades mitt mående med cirka 100% nästan på stört.

Och sedan dess har jag ju blivit gravid, fött barn, velat ha fler barn, inte blivit gravid. Men om en ska vara en jobbig och positiv jävel så finns det ju en bra grej med detta med fertilitetsproblematiken, behöver ej hålla på och ta himla beslut om preventivmedel. Preventivmedel alltså, hade glömt bort skiten efter drygt fyra år utan (kort minne). På riktigt när kommer manligt p-piller?

ps. samtidigt preventivmedel så himla bra uppfinning men kanske de utan hormoner då.

Inga kommentarer: