lördag 28 september 2013

Hej menlöst blogginlägg om tröttma

Nu var det ju alldeles otroligt längesedan jag gnällde över hur jobbigt det är att J jobbar så mycket. Det beror väl mest på att jag väl vant mig och faktiskt inte upplevt det som jobbigt sista tiden. Men nu har det varit dryga två månader av att han jobbat hela helgerna samt inte kommit hem förrän efter midnatt under hela veckorna. Innebär givetvis att jag fått ta allt fix hemma plus hela barnrejset. Och det har gått bra! Tills i dag. La mig och storgrät på ett ypperligt dramatiskt vis när klockan var sju och J skulle åka till jobbet och jag kände i hela kroppen att jag ORKAR inte vara själv med detta för tillfället väldigt trilska barn hela dagen. För allt jag vill är att sova och vila och kanske slöglo på tv och vila lite till. Men vi har överlevt såklart. Ätit frukost ute, hängt i en lekpark och uppdaterat Trollets vår/sommargarderoben enligt devisen jag väljer ett plagg så får du välja ett. Hälften rosa och sparkly alltså och hälften inte. Mycket I'm a fairyprincessballetdancer nu asså.

Låter henne nu få en ohälsosamt stor dos av tv och har muntrat upp mig själv med en cronut. OMG så jäkla fettigt och gött.

När orken återvänder måste jag ta en tur till affären pga har typ två rutor toapapper hemma plus slut på kaffe. Detta liv alltså. Så otroligt glamouröst.

Inga kommentarer: