söndag 8 februari 2015

Mens

Den mens jag verkar få efter ett misslyckat ivf-försök är speciell. Som i den smärtsammaste mens du kan föreställa dig. Det tog ganska många dagar för mig att börja blöda denna gång efter jag slutat med medicinerna, en tar progesteron tills det är bekräftat med blodprov att en inte är gravid. Kallsvettig, spyr och upplever sådan extrem smärta. Hade exakt likadant sist när jag inte ens fått något embryo tillbaka utan bara medicinerat. Så antar att det är medicinerna som påverkar mig så här. (Se bildbevis på 41 sprutor och nålspetsar från en behandlingsomgång ovan - nödvändigt ont). Har def besegrat min nålfobi nu. 

Tack kroppen för att du berättar för mig att jag inte är gravid på det tydligaste av sätt. Känner mig inte så lyckligt lottad  över att vara kvinna och dessutom en infertil sådan. Just idag vet jag inte hur många gånger jag kommer hitta kraften att göra detta igen. 

Vassego för information om min mens. 

2 kommentarer:

Em sa...

Fy FAAAN så jävla smärtsamt det måste vara.... Blir så himla ledsen när jag läser det här. Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer än att jag hoppas hoppas hoppas att det går vägen nästa gång. Och att du orkar. Kanske är Sverige lösningen på allt? Kanske faller alla bitar på plats då. Önskar er lycka till med allt! Stor kram

Colombialiv sa...

Nej. Fy fan vad orättvist.
Kramkramkram