onsdag 28 februari 2007

Jag vill bo i en svamp

Skottpengar på mig.

Jag är dessutom sinnessjuk och mytoman. Jobbigt värre. Men idag har jag varit lite manisk och klämt av en tidig morgon för att kolla på skidor, en föreläsning, en och en halv bok om socialförsäkringar, ett kompendium och fem timmars jobb. Fortsätter jag i samma maniska fina stil imorgon så kommer allt att bli fint till slut. Mina krulliga nerver kan få vila sig lite. Men det där med att jag är mytoman det måste jag fan jobba lite på.

Nästan klar med Drömfakulteten. Kvinnan skriver ju som en gudinna. Hur den ganska halvsugiga Svinalängorna kunde få Augustpriset i tävlan med denna bok är lite mystiskt. Men juryn verkar ha en förkärlek till tuffa barndomsskildringar med lite inslängt klassperspektiv. Vår tids arbetarlitteratur eller nåt. Kanske borde jag slänga ihop en roman om min skituppväxt i Industristaden. Folks hjärtans skulle blöda, alla skulle tycka skitsynd om mig, jag skulle bli rik, fast alla kanske bara skulle jag tro att jag var en mytoman, eftersom jag faktiskt är det. Men berättelsen om min skituppväxt i Industristaden skulle vara alldeles sann. Men allt för otrolig för att framstå som det.

Inga kommentarer: