tisdag 13 februari 2007

Löneslaven

Idag vaknade jag med rivmärken i hela ansiktet och över brösten. Mina klasskompisar trodde att jag varit full och hamnat i slagsmål. Eh nä jag bara hatar mig själv så mycket att jag klöser mig själv om nätterna. Möjligtvis kan det varit så att jag drömt om min chef. Jag hatar hans sexistiska, nedvärderande, äckliga, gubbsnusk gestalt och den äckliga munnen som droppar sarkasmer och pratar till mig som om jag vore en ovanligt obegåvad 5åring. Ger mig lust att skrika JAG ÄR EN VUXEN INTELLIGENT KVINNA FÖR HELVETE. Men eftersom jag är löjligt beroende av pengarna mitt jobb ger så ler jag klädsamt och böjer ner huvudet och hoppas att han inte ser att mina ögon brinner. Allvarligt så skulle jag hellre göra några flashiga kungfu moves på honom än lite mesigt klösande.

Inga kommentarer: