onsdag 14 februari 2007

London

Bara ett jobbpass och lite skolfixeri imorgon. Sen är det torsdag. Då åker jag till London. Jag har känt i en dryg månad att om jag inte får andas lite UK luft så går jag under. Och nu är jag på gränsen till barnsligt exalterad. Att få gå på några andra gator, andas en annan(förvisso mer förorenad) luft, andra affärer, andra ansikten. Det skönaste med att åka på semester till ställen jag bott på är att jag inte behöver turista någonting. Bara shoppa, dricka öl, träffa vänner, gå på ett trettioårskalas och kanske se nån utställning om jag känner för det. Åh det ska bli mysigast. Att komma bort. Men inte hem. Det var aldrig riktigt hemma. Fast lätt om någon gav mig ett flott jobb och därmed möjligheten att leva ordentligt i London, jepp då skulle jag göra det till hemma imorgon.

Inga kommentarer: