torsdag 22 mars 2007

Jag=en mardröm

Min dag började vid fyra. Med mardrömmar. Jag satt nedsjunken i en grön soffa på ett fik någon obestämbar stans, åt muffins så klart. Bakom mig sitter två otroligt vackra tjejer. Dom pratar om min J. Om vilken satans i gatans jäkla casanova han är och minst ett par tjejer i veckan förbrukar han. Och så vidare och så vidare resten av natten och morgonen. Bara J s kvinnor. Och tjejerna i soffan bakom skrattar åt den där patetiska svenska tjejen som tror att J tycker om henne och bara henne. Är det min oro över att J kanske kanske är med andra som gör att jag proaktivt försöker förebygga min egen loserstatus om det visar sig vara så, jag är tvungen att vara med andra. Eller är det bara mitt dåliga samvete över att jag är med andra som gör att jag drömmer ångestdrömmar om att J skulle vara det? Vaknar och världens finaste mail finns så klart i min dator och jag hatar hatar hatar mig själv, mina drömmar, mina tankar och vissa saker jag gör. Tänker att jag lovat mig själv efter mr X att alltid behandla andra människor som jag själv vill bli behandlad.

Min fina vän K har precis kommit ur ett förhållande där hans PV konstant var paranoid och beskyllde honom för att vara otrogen och spionerade på hans email och sms. I själva verket var det så klart den paranoida pojkvännen som hade svårt med troheten. Jag börjar tro att jag är som den paranoida elaka pojkvännen.

Inga kommentarer: