tisdag 13 mars 2007

Min pappa

Pratade precis med min pappa på telefon. Han och hans flickvän har gjort slut igen. Under de sista tre månaderna har dom gjort slut minst tio gånger. Värre än tonåringar. Eller tekniskt sett så har dom inte gjort slut eftersom dom inte var ihop den här gången. Men hon skulle tydligen gå och fika med någon nätdejt. Snälle rare goa buddha bespara mig sånt här. Borde inte saker och ting bli enkelt någon gång. När man är typ femtio i alla fall.

Självklart hatar jag henne så att sådana där vita blixtar forsar runt. Trampa inte på min pappa. Då vill jag lassa bajs i din brevlåda.

Min pappa har dålig tjejsmak. Eller tantsmak. Han har alltid varit ihop med kvinnor som är dominanta och bossiga. Men han får ju skylla sig själv att han är så mesig. Först min mamma, som var på tok för snygg och rastlös för min pappa. Jag vet nog inga som passar så dåligt ihop som dom. Jag blir liksom alldeles förvånad när jag tänker på att dom minst en gång måste ha velat ligga med varandra.

Sen hon som var min extramamma, som rökade gula blend och hade grön kajal och var smart och var min förebild hela min uppväxt. Pappa var hennes slav och lagade mat och städade och kramade ihjäl henne tills hon började ligga med en doktor i stället. Och jag grät i flera veckor. Pappa i flera år. Jag tänker ofta att jag borde ringa henne.

Sen var det hon hippietanten som var alldeles galen. Och som jag hatade. Hon bestämde hur pappa skulle klä sig, vad han skulle äta, vad han skulle tycka, och ville vara fiiiin hela tiden samtidigt som hon skulle vara en spirituell hokuspokustant. Och pappa bara lullade med på allt. När dom gjorde slut så drog jag en lättnadens suck.

Men alla gör slut med pappa. Min mamma gör ingen slut med. Mig gör alla slut med. För jag nöjer mig med småbitar och lite är bättre än inget. Och det är inte så jävla sexigt i längden kanske. Plus att jag ärvt min mammas subbighet.

Jag älskar min pappa.

Inga kommentarer: