tisdag 24 april 2007

1-0 till prylarna

Jag måste ändå älta min fetma lite. Jag är ytlig och vidrig. Dom där 3,5 kilona som inte fanns där innan Madrid försvann på typ 6h när jag undvek att äta. Kan det ha varit att min kropp fyllts av vatten på planet? Men herrejisses det var bara en flight på 3h20min, det kan väl inte vara möjligt.

För att fira att dom är borta ska jag gå och äta indiskt med en söt vän.

Tillbaka i Stockholm. Hemma i förorten med en ny vattenkokare, ny brödrost, kastruller och stekpannar som mor skickade med i sista stund innan hon körde mig till bussen till tåget. Allt för att binda mig lite mer fast med hjälp av saker. När jag var 24 år och flyttade tillbaka till Sverige då hade jag aldrig ägt något annat än kläderna i min väska, ingen möbel, ingen tv, ingen dator, inga gardiner. Nu är mitt hem fyllt av saker. Fyllt av gåvor, mors och fars andrahandssortering, vännerna som är inne på någon ny inredningsstil i sina tredje riktiga hem. Sängbordet har jag köpt själv. Det är allt. Ändå känner jag när jag kommer tillbaka hit efter tre veckor att den här lilla lägenheten har blivit någon slags trygghet. Något slags hem som är mitt i all mishmash. Precis som jag förutspådde att det skulle bli när jag började samla på mig saker, det skulle binda mig. För det är jobbigt att hyra ut lägenhet och magasinera saker, det är jag på tok för lat för. Någonstans gillar jag det motsägelsefullt nog. Imorgon kommer jag antagligen inte att göra det.

6 kommentarer:

Jenny sa...

Hörredu - vad gör du avlägenheten i sommar då? Jag är tvärtemot dig - samlade på mig för mycket under tre års samboboende och nu håller jag på att göra mig av med all skit!

Haren sa...

Behöver du nånstans att bo vännen? I give you very najs prajs for very small plejs om du behöver.
När är det för övrigt meningen att du ska flytta upp till stockholm? Det vore spännande att ta i hand och niga innan jag åker.

Jenny sa...

Nja, ska bo hos bästa vännen, annars hade very small plejs varit kanon. Kommer upp 5/6, jobbar sen hela veckan, men är eventuellt ledig på helgen om du vill skaka hand och se på en mycket kort tjej.

Haren sa...

Jag undrar om du är pytteliten. Eller bara ganska kort. En av mina bästa är extremt kort, alltid när vi kramas så känns det som om hon vore min lillasyster.

Jenny sa...

Inte pytteliten. 160 centimeter. Men när man har vänner som är längre (längsta är modell och 182 cm) så känns det förbannat kort!

Haren sa...

Ah. Då är vi nästan samma. Fast du är kortare. Puss (jag är rosefull efter årets första grillfest!)