torsdag 31 maj 2007

Packa

Jag är usel på att packa. När jag ska åka bort över en helg vill jag helst ha med mig hela min garderob och sju par skor. För det går ju inte att veta på förhand vad jag känner för att ha på mig. När jag känner mig ful blir hela livet fult. Däremot när jag ska på så kallad backpacking då tar jag inte med någonting för att jag avskyr att bära runt på en tung väska. Då förlorar jag även allt vett vad det gäller att se snygg ut och tycker att hippielooken sitter som ett schmäck. Inte heller har jag vett att ta reda på vilket klimat jag åker till. Följder av detta är blandannat att jag gått runt i en och samma skjorta trettio dagar på raken i Jordanien, höll på att frysa ihjäl på världenshögstaallt i Bolivia i en tunn luvtröja, genomled en vinter i Melbourne med en halsduk som enda skydd och sköld, var tvungen att hyra en neonfärgad jacka i Nepal.

Nu har jag bantat min packning för tre nätter till två kjolar, en klänning, två par jeans, två linnen, tre tshirtar, två tröjor, två koftor, fem par skor, tre par tights och tre jackor. Max en femtedel av detta kommer att få följa med till tio veckor i Indien om några veckor.

Och det dummaste är att jag egentligen bara vill vara naken hela helgen.

1 kommentar:

Å sa...

Hahaha, men du, om det hjälper, så kan jag meddela att det inte ens är 30% av vad jag vanligtvis packar för en weekend.