fredag 22 juni 2007

Dumma pojke

Med rosa axlar aker jag bak pa hans motorcykel. Farten piskar ansiktet och stupen till hoger far mitt hjarta att sitta i halsen samtidigt som jag skriker av gladje, det ar livsfarligt. Det ar blommor och gronska och tigrar i skogen och elefanter pa vagar och fjarilar precis overallt. Jag dricker the istallet for kaffe, for kaffe ar inget gott har. Vi pratar om allt och tar promenader och pratar om allt igen. Aker pa en ny utflykt och jag skriker av skrackgladje igen. Jag tanker vilken fin van. Sen hander det oundvikliga pojke och flicka inte kunna vara vanner scenariot. Pojke vill ligga med flicka fast flicka har berattat allt. Flicka har berattat att hon ar kar i nagon, att denna gangen ska det bli annorlunda, hon ska gora annorlunda, hon ska inte sara, hon ska inte ligga med andra. Pojke vadjande, men tror du verkligen att du kommer att klara dig utan sex i tio veckor. Ja!!! svarar flicka. Men spelar det nagon roll, sex utan kanslor? Lilla van det spelar roll, det spelar jattemycket roll, tro mig jag har provat fler ganger an du kan rakna till.

Nu inte vara vanner mer, tydligen inte vart att vara van utan ligga. Ingen motorcykel att aka bak pa, inga promenader. Nu haller jag mig till flickor som vanner, det blir enklast sa. Mycket enklare sa.

5 kommentarer:

Å sa...

Usch, ja jag tycker inte om när Harry får rätt...

Anonym sa...

Haren: Skrika av skräck för livet är bra när det är självvalt! Och jag blir uppriktigt förbannad och ledsen över manliga släktet som inte kan lyssna på vad viktigt det kvinnliga släktet har att berätta utan att ta det som en invit, utan istället för ett bevis på tillit.

Anonym sa...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Até mais.

Jenny sa...

Fina, fina finafina! Res för mig med... det regnar.

egoistiska egon sa...

ååh.