onsdag 6 juni 2007

Längta och trängta

Flykten från eller längtan till? Jag och resandet. Flykten från tristessen, vädret, korrektheten, Systembolaget, ångesten, mig själv, tankar. Längtan till sol, kickar, tårögdstark mat, gemenskap, ensamhet, styrkakänsla, frihetkänsla, naturen.

Idag var solen stor. Brända armar och somna i det varma. Rosévin på hotelltak med fina vännen. Utsikt över staden som är så fin finare finast i sin sommarglans. Känner släktskap med den staden som bara lever riktigt i sommarglans Och känner inget behov av flykten från, bara längtan till.

3 kommentarer:

Å sa...

Så bra, så fint, så du. Jag hade fel. Du måste vara nummer 4. Jag hoppas att jag nu inte gör dig besviken igen. Förlåt i så fall...

Haren sa...

Besviken.Aldrig.Det är mest spännande att sånt inte går att vara säker på.

Anonym sa...

det fint men svårt att resa till något samtidigt som man inte reser ifrån.