fredag 8 juni 2007

Nervös. Rädd. Kritikkänslig.

Mina grannar verkar ha ett väldigt aktivt sexliv. Väldigt. Jag är inte alls avundsjuk. Inte alls. Höjer bara musiken. Ignorerar stressnackspärren och rädslan inför morgondagens uppsatsopponering. Förtränger tårarna som brände när jag läste de andra fyra uppsatserna som alla var ljusår bättre än min. Ilskan jag idag känner mot alla i min familj. Jag menar bara att trots allt kanske lite sexande vara bra mot all denna stress och ilska. Världen vore en finare och snällare plats om alla fick ligga lite mer. Det tror jag.

Men det är inte rätt igenom uselt. Jag har idag även gråtit en lyckotår, gosat med Bebis, sett en kinesisk film med andra kulturkoftorwannabes, ätit middag utomhus, till 99,9% fått min lägenhetuthyrd över sommaren, insett att jag inte behöver jobba en enda gång förrän september. Just saying att egentligen borde jag vara glad. Men istället har jag högt blodtryck och är ingesexbitter.

3 kommentarer:

Å sa...

Jag tror också att världen vore bättre om alla fick ligga mer. Men i brist på sällskap; onanera mera...

Anonym sa...

men du....tycker inte om att du är ledsen. Jag vet, känner dej inte egentligen men ändå....en stoooor stor kram. Tänk på att det är den personen du gillar allra mest som ger dej denna förlösande må-bättre-kram

Å:Onanera är bra men inte riktigt samma sak va? Jag menar, det är ju den fysiska kroppen man vill ha. Inte sin egen hand eller vad man nu använder :-)

mitt fyrverkeri sa...

Andras uppsatser är alltid bättre än ens egen, så även din i andras ögon. :)