söndag 22 juli 2007

Plastprotest

Ibland finns det saker som forundrar mig mer an krig och harda ord. En san sak ar Foppatofflan. Den sjukt fula plasttofflan i olika neonfarger och annat grasligt. Forra sommaren satt jag och solade i ett villaomrade i Umea nar jag sag massa plastfotter ga forbi. Men vad ar det dar???? fragade jag min van. Hon fnos och sa nagot om att det var den senaste trenden bland trotta smabarnsmorsor. Jag fnos tillbaka och sa att det var en trend dom kunde behalla dar uppe i norrland. Sakta har jag acklad sett den sprida sig efter det.

Nu ar jag i Indien och varenda jakel fran israeler till irlandare till spanjorer till danskar promenerar omkring med den dar fula toffeln. Jag haller mig till fula indiska flipflops jag.

1 kommentar:

egoistiska egon sa...

jag hatar foppatofflor. sanslöst fult!