torsdag 4 oktober 2007

Bollywood

Jag älskar museum och utställningar i alla dess former. I Stockholm finns det otroligt mycket att välja på. En sommar när jag var frivilligt arbetslös genomförde jag ett två veckors två museum om dagen race tillsammans med en än mer entusiastisk vän. Detta på den gamla goda tiden när det var gratis att gå på museum. Gratis som i gratis är gott. Nu för tiden försöker jag välja utställning med omsorg. Mest eftersom jag oftast inte har några pengar. Min foreverandever kärlek till Indien gjorde det omöjligt att motstå utställningen Bollywood på Östasiatiska. Det skulle jag ha gjort. Det var en så totalt usel och genomtrist utställning. Jag blev så sur att jag ville skriva en lista med 100 saker som jag hellre skulle göra för sextio kronor, typ torka mig i rumpan med dom och så.

I helgen satsar jag på Kulturhuset och Araki. Kulturhuset kan man lita på. Dessutom är det gratis. Gratis kultur. Som det ska vara. Kultur för alla som det säkert hette i någon slogan förut.

2 kommentarer:

egoistiska egon sa...

ja, stockholm är fantastiskt ur det perspektivet. men tack för tipset, då ska jag inte besöka Bollywood. Däremot var jag på Araki igår, skrev ett inlägg om det nyss!

Anonym sa...

Tur att du berättade, hade själv planer på att gå på den utställningen. Mina pengar vill inte heller bli lurade...