fredag 5 oktober 2007

höst i mitt bröst hohojaja

Idag har på många sätt varit en fin dag. Vädret var flott. Jag tog en stärkande skogspromenad. Som den sunda och friska människa jag vill vara. Sen skrev jag ett reportage, som blev bra. Som den ambitösa människa jag vill vara. Sen satt jag i läsfåtöljen med fönstret på vid gavel och drack kaffe och läste tidningen noganogrannaranogrannast. Sen bröt jag plötsligt ihop av längtan efter J och bestämde mig att möta upp honom två dagar i Berlin på hans europatour om cirka så där 12 dagar. Sen msn:ade vi om våran treveckors semester i november/december och har fortfarande inte bestämt vart vi ska. Marocko? Egypten? Tunisien? J frågade om han fick bo hos mig i december och jag bröt ihop av lycka. Sen kom jag att tänka på att det kommer att bli dubbelt upp med knölig smärta när han åker till det där jäkla Nya Zeeland i sex jäkla månader när jag fått vänja mig vid att ha honom på en armlängds avstånd. Då bröt jag ihop lite igen. Inte av lycka. Men ändå en vacker dag idag.

Inga kommentarer: