tisdag 16 oktober 2007

Min lilla bror bliva stor

Stora lillebror ringer. En trött skakig dag dagen efter att en öl blivit många. Stora lillebror tar inga omvägar om orden utan säger det bara du ska bli faster. Jag är på jobbet och tårarna rinner och vill aldrig sluta. Tror att det jag känner just då skulle kunna kallas för ren kärlek. Stora lillebror ska bli pappa. Det känns så oerhört.

En liten liten del av mig, tävlingsmänniskan, knyter näven i fickan och tänker att han vann skitungen. Hann först. Sedan han var 19 och jag 21 har han legat långt före mig i vuxenloppet. Den näst intill ointagliga ledning är nu för alltid ointaglig. Barn innebär att mållinjen skärs för alltid. Och visst ska det bli villa och kombi skrattar han.

En annan liten del av mig tänker att detta var ju alldeles utmärkt. Nu kan jag få vänta tills närmare 40 eller för alltid utan att mammas barnbarnslängtande uppsyn ska behöva irritera mig.

Men mest är jag så glad att det ska bli en liten skrutt. En Stora lillebror skrutt.

3 kommentarer:

egoistiska egon sa...

men åh, vad härligt! grattis! jag blir faster i januari, ska bli helt gaaalet roligt.

Haren sa...

men grattis själv!!!

Anonym sa...

En jättefin sak att gråta tårar över! Jag längtar till den dagen då jag får gråta för samma sak.