söndag 14 oktober 2007

fotboll

Idag är en riktig fotbollsdag. Skippar plugga en stund för att kika Ljungskile-Falkenberg. Samtidigt spelar laget jag tränade förra året kvartsfinal i Sanktan. Borde varit där men måste plugga. Lite nervös för tjejerna. Hejar på Ljungskile. Om dom går upp ska jag dom bli mitt lag i Allsvenskan. Jag är en fejksupporter eller bara velig eller så representerar det bara alldeles utmärkt hur jag är. När jag var liten så hejade jag på IFK Göteborg för att det var det självklara valet. Sista åren har det varit mest GAIS i mitt hjärta men enbart för att jag älskar Roland Nilsson. Men icke älskar jag honom så helhjärtat att jag följer honom till Malmö FF. Nej jag ska bli helhjärtad Ljungskile supporter mest eftersom jag älskar Jörgen Wåhlemark, han är typ lika gammal som Rolle. Jag har svårt att hålla mig till ett lag. Det är mycket roligare att ha olika lag i olika sporter. IFK Vänersborg i bandy har jag varit trogen sen jag var nio. Djurgården hockey har jag haft årskort på de senaste tre åren men ve och fasa om Djurgården fotboll skulle vinna Allsvenskan. En logik som ingen förstår. Nej då måste jag ändå hålla på IFK för gamla tiders skull.

Sen är det ju EMkval idag med, då ska jag jobba men räknar med att Sverige vinner med minst 4-0.

1 kommentar:

egoistiska egon sa...

jag är en sån som inte förstår logiken ;) Heja DIF!