fredag 9 november 2007

hjärta

Vi ligger panna mot panna med krökta ryggar och benen ihop. Ovanifrån ser vi ut som ett barnsligt hjärta med utdragen smal botten. Sen ligger vi med ben och armar och hjärtan i stort trassel och jag vet inte om det är mitt eget hjärta eller hans hjärta jag hör. Då går jag på toa och gråter lite.

Får jag fira jul med dig? En svensk jul säger han. Och ögonen julgransglittertindrar.

Pappa säger att han är söt. Ser ut som Henke Larsson -94. Pappa säger att han är söt, inte stilig eller snygg, söt. Mitt blöta hjärta.

Vi drömmer om Brasilien, Venezuela, Sydafrika och Kenya. Drömmarna är fluffigare och större än djupet på plånboken. Två veckor i Egypten är nästan gratis. Nilenkryssning, pyramider, gammal skit, snorkling och kameler. Det blir bra det med. Slippa åtminstone halva november. Det är tjugofem grader idag. I Kairo alltså.

Inga kommentarer: