tisdag 23 december 2008

mamma

Ah jisses, idag fick jag min forsta ordentliga overraskningsjulklapp. Min mamma kommer hit i februari och stannar i tre veckor. Det hade jag aldrig trott kan jag saga, i andan av att nastan alla mina besvikelser som ror min mamma har att gora med loften som aldrig infrias.

Tre veckor har jag val inte hangt med min mamma sedan jag var nio typ. Mycket spannande hur irriterade vi kommer att vara pa varandra efter en vecka. Men samtidigt fasiken vad mysigt att fa visa mamma Nya Zeeland.

Pojkvan, som ar lite svarmorsradd fortfarande, muttrar om allt vi maste fixa med och den polerade ytan han vill visa upp. Jag skrattar och forsakrar att aven om min mamma ar allt annat an enkel pa vissa satt sa ar hon just enkel. Och sen alskar hon ju att stada, sa gratis stadhjalp i tre veckor har vi ordnat.

Inga kommentarer: