lördag 14 februari 2009

Det var da

Jag tror att jag var fyra ar nar pappa flyttade till en egen lagenhet igen. Efter att han och mamma gjort slut flyttade han hem till sin mamma och pappa igen. Och nar jag var dar varannan helg sov jag i en liten sang i koket och hangde i farmors forklade for det allra mesta.

Men sen flyttade han till den dar lilla lagenheten massa trappor upp. Och jag fick sova med pappa i hans dubbelsang. Oavsett arstid sa at vi frukost pa balkongen, pannkakor eller drottningomelett, ibland kalaspuffar. En gang borjade brinna i soffan nar pappa somnade med en fimp i handen.

Till middag at vi hamburgare eller kinamat. Vi gick promenader, letade svamp, badade badhus, namngav blommor, hyrde videofilmer och sa tvingade jag pappa att bygga jarnvag med mig. Och varje gang det var sondag kvall sa hade jag ont i mitt lilla hjarta.

Varje dag fragade jag mamma om jag fick ringa till pappa och saga att jag langtade efter honom.

Nar jag blev lite aldre slogs jag pa mitt satt for att fa bo halva tiden hos pappa, halva tiden hos mamma. Men mamma vagrade! For att hon alskade mig sa mycket sa hon tror jag.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Fint, hörru, man vill veta mer om din far.

Anonym sa...

Håller med Jenny!