söndag 24 maj 2009

sunday

Allt ar sa mycket virrvarr nu, det ar mycket sova och spy men anda lite battre. Och daremellan sa trixar vi in massa vardag. Skurar golv och storhandlar. Hyr dvd och haller hand. Kanske passar torsdag bra for att bjuda hem vara vanner pa middag. Och verkligen det var langesedan vi at middag med hans familj, nasta vecka da maste vi faktiskt! Och vad tycker du om Louie?

Samtidigt sa langtar jag efter svensk vinter fast det ar var och nastan sommar i Sverige. For jag gillar inte vintern har. Och jag saknar svenska mataffarer och min lillebror. Sonderfrustrerad av att slosa bort det som skulle varit min karriar. Lite lost pratar vi om Sverige kanske snart. Hur skulle det bli. Men jag vill inte att det ska bli lika samma for honom. Han som jobbar jamt och alskar det, har en riktig riktig chans att bli nagot har. Att plugga svenska och sen kanske inte fatt nat jobb alls. Jag vill kanske inte att han ska behova vara jag ett tag.

3 kommentarer:

Jenny sa...

<3 Louie.

Emma sa...

Jag känner så igen mig i din situation Haren. Jag bor i London med en engelsman och har precis upptäckt att jag är gravid (vecka 7 nu). Förstår precis frustrationen i att ha gett upp så mycket för kärleken, längta hem nåt fruktansvärt men samtidigt inte vilja "tvinga" med honom till Sverige där han kanske blir en deprimerad loser. Vilken vecka är du i?

Emma

Haren sa...

Emma: Hoppas att du ar glad anda. For bebisen alltsa. Tror att det viktigaste ar att se till att man kanner sig hemma dar man ar. Skaffar sig lite egna vanner och egna aktiviteter. Och bygger pa ett liv. Tanks det hela tiden pa livet som ska bli sen i Sverige sa blir det nog inget liv dar. lycka till!