onsdag 23 december 2009

Bakåt framåt

Härmar värsta bra Jenny. Detta hade jag tänkt skulle hända 2009. Värsta fail skulle vi kunna påstå.

För övrigt sa planerar jag att ta körkort tio år försent(eh halvt uppfyllt, har skrivit teoriprov och då får man faktiskt ett körkort här men jag kan fortfarande inte köra bil), spara pengar(japp det har jag gjort), skaffa ett jobb som är för mig, resa till vackra platser, fria till J, att fortsätta forsöka lära mig att dricka med måtta (eller inte alls?)(jovars tack graviditeten), köpa många nya klänningar, ta spanskalektioner (for hur mycket tid kan man egentligen spendera med att forsoka lära sig ett språk utan att faktiskt lära sig det innan man struntar i det?)(tog lektioner men lärde mig fortfarande inte spanska), lära mig mer maori, att träffa min brorsson for första gången och kanske eventuellt, för att det säger jag varje år, försöka bli lite mindre dallrig och lite mer stark. Men om jag gör hälften av detta så vet jag att du hjälpt mig en bit på vägen 2009, så tack pa förhand.

2010 då? Jodå jag tänkte mig att föda barn(om inte bebis kommer ut redan i december 2009, för jag planerar def inte att föda fram en unge till inom ett år), läsa mer facklitteratur, skriva mer, absolut resa mer, mer målmedvetenhet ska göra att jag landat ett hyfsat jobb innan året är slut, inte slösa tid på skräpteve men se mycket film på bio, tvinga J att ta åtminstone en månads semester och åka iväg någonstans tillsammans, gå ner ialla fall 90 procent av gravvefett, handla dubbelt så mycket kläder som en kompensation för att jag köpte totalt tre klädesplagg 2009, försöka vara en avslappnad och inte allt för nervös mamma, komma ihåg att klippa mig var tredje månad och ha en skitrolig trettioårsfest. Och ta klart det där jäkla jäkla körkortet hur rädd jag änsin är för att köra bil. Äntligen ska jag gulla med min brorson.

Det jag absolut inte ska göra är att lära mig spanska.

1 kommentar:

Jenny sa...

Haha, jag ÄLSKAR sådana här listor, det är skitkul att gå tillbaka och kolla hur det blev. Det där med att klippa sig borde jag haft med.