onsdag 23 december 2009

God jul i stugan

Åh min kropp fortsätter att vara vek och ge upp för spyandet hela tiden. På väg hem från barnmorskan fick jag glatt kliva av bussen tre gånger och vänta på nästa, för det är ju inte så himla trevligt att spy på bussen. Andra männsikor skulle ju kunna bli lite stötta och äcklade så här i juletider, ja alltså folk blir rätt äcklade när man spyr vid busshållplatser med men... Hallå kroppen jag är så hima sur på dig. Jag har ju fått lära mig att jag ska ladda som inför ett marathonlopp(chansen att jag frivilligt skulle ge mig ut på ett sånt är väl typ minus hundra). Alltså förlossningen är marathonloppet. Tror inte att det är rätt typ av uppladdning inför ett marathon att spy hundra gånger om dagen och äta endast vattenmelon, jordgubbar och skumchoklad.

Blir så matt av blotta tanken på att det är julafton i morgon. Pipröst på telefonen till J att vi skiter i att fira något på julafton utan gör bara juldagengrejen för då mår jag säkert bättre. Men så kan vi inte ha det enligt J. Nej i morgon ska det ätas risgrynsgröt och svenskt julbord. Orkar inte, vill inte, kan inte.

Hursom ha en riktigt vacker och kärleksfull jul var ni änsin är.

Inga kommentarer: