måndag 21 december 2009

Klagomuren

Sista yogapasset i dag innan yogaplejset stänger för jul och nyår till och med den 11 januari. Åh snälla låt mig inte fortfarande vara gravid den 11 januari. Snälla snälla snälla. Lätt att tänka i typ vecka 27 att ja ja bebis kommer när bebis vill komma. Inte lika lätt att ha en trevlig och accepterande attityd mot bebis ankomstdatum när jag mår illa hela tiden, har ont i magen, inte kan sova och är allmänt så djävla obekväm. Nästan nästan de senaste dagarna att jag känt att jag längtar mer efter att graviditeten ska vara över än efter bebisen. Obs! nästan.

Js pappa sa i går att visst hade det varit bättre om den där om storken varit sann.

Det hade varit asskönt! Men tänk vad mentalt oförberedd jag hade varit. Bara oj här kom en stork med en bebis till mig, vad fasiken ska jag göra med den? Eller hade typ storken skickat ett brev, sms eller email och berättat att den var på g med en bebis?

Inga kommentarer: