onsdag 30 december 2009

The race is on

Jag försöker hetsa bebisen att bli 2010-talets första bebis. Sitter här och skriker till henne att hon måste visa att hon är en vinnare. Att vi måste ta det här tillfället i akt när vi har det. Borde inte vara så svårt alls. Kvinnorna på Tonga och Kiribati kniper igen en timme(om jag nu har rätt och det är de som har en timme up på nz) och sen hejjar jag ut bebisen en minut efter tolv. Lätt som en plätt om hon inte är en sån där olydig bebis som skiter i vad hennes arma moder säger.

3 kommentarer:

Å sa...

Min mamma fick igång förlossningen av mig genom att cykla runt runt i vår lilla hemby. Ett tips kanske?

Underlandet sa...

Ja, och gå i trappor om du inte har cykel!
Jag håller tummarna för att det är en vinnartjej. Och kommer hon inte ut som årets första barn tycker jag lika gärna att hon kan vänta till den 3:e. Det ska föra tur med sig i livet att födas på en söndag, sägs det.

Haren sa...

Har tyvärr ingen cykel. Auckland är inte direkt en cykelvänlig stad, då det bara är uppför en backe och nedför en backe heletin. Tror att om jag skulle försöka cykla uppför backen från där vi bor så skulle jag få en hjärtattack snarare än en förlossning. Jag provar med storstädning och en rask promenad idag. Och sen har jag känslan av att det är den femte som gäller. Men har bebis inte kommit då så lånar jag en cykel och trampar på liv och död. Någon annan husmorskur?